Canyon de Chelly, Chinle, Arizona

Ma egy kis kitérőt tettünk a 66-os útról. Nem is olyan kicsit, mert 90 mérföldes út, és oda-vissza kellett megtennünk, mert nincs alternatív útvonal.

De megérte a fáradtságot, ezt a kirándulást vétek nem betervezni ha az ember ezen a környéken jár.

A 66-os útról északnyugatra kell letérni, és kb 90 mérföldet autózni. Az oda vezető út kihalt, sivatagos, legnagyobb részében egyenes, a maradékban pedig meredek kanyargós. Olyan messzire ellátni, mintha Budapestről szemügyre vennénk a Tihanyi félsziget sziluettjét. Persze mivel a hegyek elég magasak, a görbület nem takarja el őket. Előtte a végtelen sivatag.

Az odáig vezető út eleje

Átruccanás Arizonába, a Navajo földre

A terv az volt, hogy Gallupban megkeressük a szállást, lepakolunk, és utána indulunk fel a kanyonba kirándulni. Mivel Gallupba délután 4 után értünk, eléggé ki volt számítva az időnk (vajon még elindulnánk Budapestről Fonyódra oda-vissza kis kirándulásra délután 4:30 körül?) Mi elindultunk. :) Az sem vette el a kedvünket, hogy a látogatóközpont csak 5-ig van nyitva, azaz mindenképp lekéssük, mert nehéz terepen kell megtenni addig 150 Km utat. Így ugyan a múzeumról lemaradunk, de a kanyon attól még a helyén lesz, ezért mihamarabb elindultunk.

A talaj egyre kövesebb lett

A vége felé már látszott valami törésvonal

Két autós útvonal van a kanyon tetején, az északi és a déli. Az északin 3, a délin 7 kilátó van, mindkét útvonal aszfaltozott, kb 2 órás. Mivel már késő délután volt, így a déli mellett döntöttünk, 2-ből 7 alapon (meg ahogy elnéztem, mások is arra mentek, és ugye a szőke nő effektus :)). Jól döntöttünk.

Kanyargós út volt, de kocsival 40-es tempóban még kényelmesnek mondható, ugyan a sofőr nem bámészkodhat menet közben, de minden érdekes helyen kialakítottak autós kilátót, ahová kényelmesen be lehet parkolni, kiszállni és bámészkodni, fényképezni. Ahogy az elsőbe bekanyarodtunk, és leparkoltunk, lélegzetelállító látvány tárult a szemünk elé.

Első kilátó, bemelegítés...

Nagy az a mélység, a korlát kicsi de biztonságos...na jó, szokni kell egy kicsit

700 láb mélység, vigyázz a gyerekedre és a kutyádra

Én próbáltam, de elszabadult :)

Sorban végigjártuk az összes kilátót, egyik gyönyörűbb mint a másik. Szinte odaképzeltem az indián törzset, a lovakat a meredély peremére ahogy megállnak egymás mellett - aki olvasott indiános könyveket, úgy érezhette belépett egy könyvbe, egy perc és hallani a lódobogást....Sajnos Tomi nem értette a hasonlatom (az indián könyvek már manapság porosak egy kicsit), így újra kellett értékelnem hogy valahogyan le tudjam fordítani - szóval az érzés olyan, mintha Harry Potter varázslóiskola-kastélyába most hirtelen bemehetnénk nézelődni, és szinte látnánk ahogy feltűnik a folyosón Pithon professzor. Na ez már működött.

Innen csak indián vezetővel lehet továbbmenni

Biztonságos

Na ugye, nincs is tériszonyom...csak kicsit

Persze csalás, mert a nagy kő mögött még ez van :)

Az északi karéjnak már nem vágtunk neki, kezdett esteledni, és azért éjszaka lehet hogy nem kéne kanyont járni. Visszaindultunk Gallupba. Útközben láttunk alternatív közlekedési eszközt is (néhányat az út közepén, úgyhogy elég lassan mertünk hajtani).

Ez is egy lehetőség...

Szabadon mászkálnak az úton is

Az út, a park ingyenes, a látogatóközpontról, szolgáltatásokról, túravezetésről, szezonális nyitvatartásról itt lehet tájékozódni.